Schoenendoosactie

Ieder jaar wordt er door de organisatie Actie4Kids de Schoendoosactie georganiseerd. Tijdens deze actie worden er in Nederland goed gevulde schoenendozen verzameld die in verschillende landen over de wereld aan arme kinderen worden uitgedeeld. Deze dozen worden hier door kinderen en volwassenen gevuld met speelgoed, knuffels, school- en toiletspullen. En ieder kind krijgt een boekje met Bijbelverhalen.

Eind vorig zijn door Actie4Kids in Nederland 52.548 stuks schoenendozen ingezameld en begin dit jaar in onder andere Armenië, Sierra Leone, Roemenië en Togo uitgedeeld. De kinderen aan wie de dozen worden geschonken zijn enorm blij dat er speciaal aan hen gedacht is. Voor de meeste kinderen is het de eerste keer dat zij iets ontvangen, en dan helemaal zo’n prachtig cadeau!

Stichting Hola heeft deze keer voor het eerst meegedaan met het uitdelen van de schoendozen. Nadat onze organisatie eerst werd gescreend en een training heeft gevolgd zijn er 170 schoenendozen aan ons toevertrouwd. De meeste dozen zijn in maart uitgedeeld aan de kinderen in het dorp Dewuna. En die dag was een groot feest waarbij de ouders net zo blij en enthousiast waren als de kinderen zelf.