Voetbalattributen voor Étalon

Één van onze medewerkers in Togo heeft begin 2010 een voetbalclub opgericht voor de plaatselijke jeugd in een wijk van Lomé. De naam van de voetbalclub is Étalon (paardehengst) en de clubleden variëren in de leeftijd van 11 tot 17 jaar. Omdat er voor de jeugd in zijn algemeenheid weinig recreatieve voorzieningen zijn, is er veel interesse van jongeren om zich aan te sluiten bij een club. Alhoewel deelname aan deze voetbalclub gratis is, hebben de voetballers geen geld om voetbalschoenen aan te schaffen, en spelen daarom blootsvoets. Maar desondanks zijn ze enorm enthousiast. Voetbal is voor velen hun lust en leven en zogezegd één van de weinige activiteiten die er voor hen mogelijk is. De voetbalclub zorgt voor trainingen en voetballen en er worden zo nu en dan wedstrijden en toernooitjes georganiseerd.In augustus 2011 heeft de voetbalclub Étalon vanuit Nederland een partij (tweedehands) tenues, (tweedehands) voetbalschoenen en nieuwe voetballen ontvangen. En met plezier vermelden wij dat de voetbalspelers met deze mooie spullen ontzettend blij zijn! En ook natuurlijk zullen blessures met goed schoeisel veel beter voorkomen kunnen worden. Met dit project wordt het voetballen voor hen leuker, professioneler én veiliger gemaakt. De voetbalschoenen zijn beschikbaar gesteld door Sport Sportief, de tenues door CVV Blauw-Wit en de voetballen door A. Wijnands.